Van Gent wint voor tiende keer op rij prestigieuze Europese award voor klantervaring

Geplaatst op 24 april 2018 in Van Gent nieuws , Toyota/Modelnieuws

Opnieuw blinkt Toyota dealer Van Gent uit in klantenervaring. De dealer is voor de tiende keer op rij beloond met de Ichiban European Customer Recommendation Award. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Auchterarder in Schotland reikte Toyota Motor Europe (TME) deze prijs uit aan dealers die uitblinken op het gebied van klantervaring.

“Een klant die terug blijft komen en ons zelfs aanbeveelt bij anderen zijn ons alles waard. Dat is het mooiste wat er is en belangrijker dan deze award”, aldus Diderik van Gent. “Neemt niet weg dat we enorm trots zijn op deze teamprestatie. Het is voor ons de tiende keer op rij dat wij deze prijs namens Nederland in ontvangst mogen nemen. Ondanks dat blijft het elk jaar een bijzonder gegeven dat klanten je zo goed waarderen waardoor je tot de top van Europa behoort. Elk jaar wordt er gevraagd naar ons ‘geheim’, maar een antwoord hebben we niet op die vraag. We hebben oprechte interesse in elke klant en vaak zijn het de kleine dingen die het verschil maken. Het winnen van deze award kan alleen als dat bij ieder teamlid in zijn genen zit. We gaan het dan ook met elkaar vieren en blijven ons uiterste best doen om de award wellicht volgend jaar weer te winnen.”

‘Customer First’

In totaal zijn er 45 prijzen uitgereikt aan dealers uit 33 Europese landen. ‘Customer First’ is een belangrijk onderdeel van Toyota’s DNA. Met deze wedstrijd voor Europese dealers, waarbij al twaalf jaar op rij wordt gekeken naar klanttevredenheidscijfers bij de afdelingen Sales en After Sales, wordt dit principe benadrukt en beloond. Afgelopen jaar zijn 2.300 Europese dealers getoetst op klantervaringen en bedrijfsresultaat. De beste dealers en hun naasten waren uitgenodigd voor de uitreiking in Auchterarder.

Ichiban

Johan van Zyl, President en CEO van Toyota Motor Europe, was tijdens de uitreiking van de Ichiban European Customer Recommendation Awards 2018 aanwezig. Hij spreekt vol lof over de hoge klantentevredenheid bij Toyota-dealers. Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent ‘beste’ of ‘eerste’. Deze naam sluit daarom aan op de wereldwijde Toyota strategie, waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat.

Foto: v.l.n.r: Jan-Christiaan Koenders en Elena Genovese (Algemeen Directeur, Toyota importeur Louwman & Parqui B.V.), Diderik en Inge van Gent (Toyota dealer Gebr. van Gent Autobedrijf B.V.) en Johan van Zyl (President & CEO Toyota Motor Europe).

Terug naar overzicht