Land Cruiser

Bij Van Gent hebben we altijd al een zwak voor vierwiel aangedreven Toyota's. Het onbetwiste icoon is de Toyota Land Cruiser.  Met een erfgoed van meer dan 60 jaar is de Toyota Land Cruiser de benchmark in de wereld van de terreinauto’s. Zijn ongeëvenaarde prestaties en duurzaamheid hebben de Land Cruiser een onverwoestbare reputatie bezorgd. Wereldwijd heeft de auto miljoenen kopers getrokken, die de auto gebruiken onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Eigenschappen

Na de uiterst succesvolle Land Cruiser (120-serie) komt Toyota met een opvolger. En wat voor een! De nieuwe Land Cruiser is compleet nieuw ontworpen en heeft een grote metamorfose ondergaan.De nieuwe Land Cruiser gaat bij Toyota als typenummer 150 door het leven. Voor het gemak wordt dit model de Land Cruiser 150 genoemd. In veel landen, in met name Afrika en het midden-Oosten heet deze serie ook wel Prado.

Wat is er allemaal over te vertellen? Wat is er veranderd en verbeterd?

Onderstel

Een van de grootste wijzigingen is wel het onderstel van de auto. De wielophanging is compleet nieuw ontworpen en heeft het revolutionaire KDSS (Kynetic Dynamic Suspension System), op de eerste series al geleverd op de VX uitvoering.
Dit resulteert in een Land Cruiser met een veel stabielere wegligging. Duiken en overhellen wordt voorkomen door een eenvoudig maar zeer doeltreffend hydraulisch systeem. Een grote stap in rijcomfort.

Daarmee zijn de terreincapaciteiten niet afgenomen, integendeel: het KDSS systeem kan in het terrein zorgen dat de wielen juist wel een maximale veeruitslag hebben. Zodat deze zoveel mogelijk het contact met de grond houden.

Design

De carrosserie van de nieuwe Land Cruiser is een stuk strakker gelijnd. Door de breed uitgevoerde wielkasten en het laten vervallen van spatbord verbreders oogt de auto strakker en nog steeds zeer robuust.
De roofrails zijn komen te vervallen, en alleen als accessoire nog leverbaar. De robuuste deurgrepen en verlichte treeplanken maken het geheel mooi af. Aan de achterzijde valt op dat er vaak geen reservewiel achterop de auto zit. Dit is afhankelijk van d e uitvoering. Bij een 5-deurs versie hangt het wiel onder de carrosserie, bij een 3-deurs  is hier geen plek voor. Dan moet het wiel op de deur zitten of heb je een bandenreparatieset aan boord.

Verder zie je aan de achterzijde een sportieve dakspoiler waarin de ruitenwisser mooi is weggewerkt. Ook kan de achterruit apart geopend worden, om snel toegang tot de bagageruimte te krijgen. Een mooi detail is verder dat de deurgreep van de achterdeur mooi is weggewerkt in de uitsparing van de kentekenplaat.

Van binnen

Het interieur is van hoogwaardige materialen vervaardigd. Veel van de terreinfunctionaliteiten zijn onder direct handbereik. Het overzicht is heel goed door de grote ruiten rondom.
Vanaf de SX versie is de auto uitgerust met Multi Terrain monitor. Dit camerasysteem zorgt ervoor dat je in de auto 360 graden beeld hebt rond de auto tijdens rijden in het terrein.

De Executive-uitvoering wordt geleverd met een 3e zitrij wat het totaal aantal zitplaatsen tot 7 maakt.

 

Disclaimer:
Prijslijsten wijzigen voortdurend. De inhoud van deze documenten zijn daarom puur informatief op het gebied van uitrusting en technische specificaties. Niet op het gebied van prijzen. Voor de actuele prijslijst kunt u terecht op de website van Toyota of bij ons in de showroom.