Van Gent wint 14e Ichiban Award voor klanttevredenheid
Toyota-dealer Van Gent heeft voor de veertiende keer op rij de Ichiban Best Retailer In Town Award gewonnen. De prijs wordt elk jaar toegekend aan Toyota-dealers die uitblinken op het gebied van klantervaring en die nét een stap verder gaan voor de klant.
‘Ichiban’ betekent ‘nummer één’ in het Japans. Het is tevens de naam van de prestigieuze onderscheiding die Toyota Motor Europe (TME) toekent aan Europese Toyota-dealers die de beste klantervaring bieden. Ruim 2.500 Europese Toyota-dealers maken jaarlijks kans op deze prijs. De winnaars blinken uit als het gaat om de ‘Customer First’-mentaliteit van Toyota. Dit jaar wonnen 47 dealers uit 32 Europese landen de begeerde award en werden de prijzen overhandigd op een speciaal evenement bij Schloss Elbau in de Duitse Alpen. Toyota-dealer Van Gent ontving de prijs voor Nederland. Het is voor de veertiende keer op rij dat het dealerbedrijf deze onderscheiding in ontvangst mag nemen.
Klanttevredenheid in DNA
“De veertiende Ichiban Award en nog steeds voelt het net zo bijzonder als de eerste”, zegt Gilbert van Gent van Toyota Van Gent. “Het is nooit een vanzelfsprekendheid om te winnen, maar ik ben enorm dankbaar dat het weer is gelukt. Een zeer grote dank aan onze medewerkers, die hun uiterste best doen om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn! Het was mooi om ook de ervaringen en verhalen van andere Toyota-dealers door heel Europa te horen dit jaar, waardoor we met nieuwe inspiratie zijn teruggekomen van het evenement.”
Rolmodellen
Matt Harrison, President en CEO van Toyota Motor Europe, sprak zijn erkenning uit voor de uitstekende prestaties van de dealers: “Jullie zijn de beste van de beste. Jullie zijn rolmodellen in het overtreffen van de verwachtingen van de klant, het bieden van een onvergetelijke klantervaring en het aanpassen van jullie bedrijven aan de veranderende marktomstandigheden. Proficiat aan jullie allemaal!”
Veerkracht en wendbaarheid
Didier Gambart, Vice President, Sales, Marketing & Customer Experience van Toyota Motor Europe: "Na twee jaar virtueel Ichiban vanwege de COVID-pandemie, waren we vereerd dat we nu de beste retailers in Europa weer fysiek kunnen belonen voor hun verkoopprestaties en klantervaring.
We vierden ook de veerkracht en wendbaarheid van onze retailers op deze turbulente momenten, hun energie om verder te gaan en nieuwe manieren te vinden om ons voortdurend aan te passen in deze onzekere tijden. Een stap verder gaan is nooit gemakkelijk geweest, maar we weten allemaal dat het de moeite waard is. Zo'n prestatie is niet gemakkelijk en we complimenteren onze winnaars met hun harde werk. Bedankt en laten we samen verder gaan."
Klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland
Toyota werd afgelopen week in een grootschalig onderzoek van onderzoeksbureau MarketResponse uitgeroepen tot het klantvriendelijke automotive bedrijf van Nederland. Toyota mag zich een jaar lang het klantvriendelijkste automotive bedrijf van Nederland noemen. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,94 – toegekend door klanten – bleef Toyota de vier andere genomineerden in de branche voor. Bij deze vijftiende editie verzamelde MarketResponse in totaal 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven. Hierbij werden tien afzonderlijke branches meegenomen waaronder ‘automotive’.