Eerste beelden: Corolla Touring Sports

Geplaatst op 04 september 2018 in Toyota/Modelnieuws , Zakelijk
Update: 14 januari, 2019

Na de wereldpremière van de Hatchback in maart jl. op de Autosalon van Genève maakt de nieuwe Toyota Corolla Touring Sports zijn debuut op de komende Autosalon van Parijs (4-14 oktober 2018). De geheel nieuwe Corolla kenmerkt zich door een krachtig ontwerp waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen de slanke, verfijnde Touring Sports, de sportieve Hatchback en de elegante Sedan. Met keuze uit twee nieuwe hybride-aandrijflijnen bekleedt de Corolla Touring Sports een unieke positie in zijn klasse. Met name de 132 kW/180 pk hybride is het perfecte antwoord voor de huidige zakelijke dieselrijder, die veel vermogen is gewend.

Door Europa, voor Europa

De nieuwe Toyota Corolla Touring Sports is ontworpen en ontwikkeld in Europa en vóór Europa. De nieuwe Corolla beantwoordt aan de wensen van automobilisten die op zoek zijn naar ruimte en praktische bruikbaarheid zonder concessies te doen op het gebied van stijl.
(lees verder onder afbeelding)

Twee nieuwe hybride-aandrijflijnen

Geheel in lijn met de voortdurende focus op het gebied van zelfopladende hybridetechnologie wordt de Toyota Corolla Touring Sports, evenals de Corolla Hatchback, leverbaar met de keuze uit twee nieuwe hybride-aandrijflijnen en ‘slechts’ één conventionele benzinemotor. Behalve de 1,2-liter turbomotor met 85 kW/116 pk is er keuze uit de vernieuwde 1.8 Hybrid met 90 kW/122 pk en de volledig nieuwe, krachtige 2.0 Hybrid met 132 kW/180 pk waarmee de Corolla een unieke positie inneemt. Geen enkele conventionele aandrijflijn biedt dezelfde combinatie van prestaties en efficiency. De nieuwe Toyota Corolla Sedan komt alleen als 1.8 Hybrid naar Nederland.

Toyota New Global Architecture (TNGA)

De Corolla 1.8 Hybrid en 2.0 Hybrid staan garant voor geruisloze, intuïtieve, responsieve en zelfladende aandrijftechniek tegen zeer gunstige gebruikskosten (total cots of ownership). Deze voordelen gaan bovendien gepaard met extra rijcomfort, stabiliteit en rijplezier dankzij het nieuw ontwikkelde TNGA-platform (Toyota New Global Architecture) waarop alle uitvoeringen van de Corolla gebaseerd zijn.

De nieuwe Toyota Corolla maakt gebruik van beproefde MacPherson-voorwielophanging met veerpoten, een geheel nieuwe multi-link achterwielophanging en nieuwe kleptechnologie in de schokdempers. Het TNGA-platform biedt een verbeterde wendbaarheid en stabiliteit dankzij het lage zwaartepunt door de lagere plaatsing van de motor en de gunstige plaatsing van de hybridebatterij onder de achterbank.

Europees design

De nieuwe Toyota Corolla Touring Sports is in Europa ontworpen. Dankzij de toepassing van het TNGA-platform kon de Touring Sports worden ontwikkeld als een op zichzelf staand model in plaats van ‘slechts’ een variant van de Corolla Hatchback.

De Touring Sports kenmerkt zich als een robuuste, elegante shooting brake. Het silhouet wordt versterkt door de brede wielkasten, om de wielen verder naar buiten te kunnen plaatsen – waardoor de Corolla visueel versterkt wordt. De achterzijde valt op door de brede schouders, ver uit elkaar geplaatste LED-achterlichtunits en een licht aflopende achterruit.

Bi-tone

Uniek in deze klasse is de mogelijkheid van een bi-tone exterieurkleur, waarbij de dynamische uitstraling van de Corolla Touring Sports wordt benadrukt door de zwarte afwerking van het dak, de dakrails, de buitenspiegelkappen en de onderste grille.

Premium ambiance

Het interieur van de nieuwe Corolla Touring Sports is ontworpen om een ruime, moderne cabine te creëren waarin nieuwe texturen en kleuren worden gecombineerd met het hoogste niveau van visuele en tastbare kwaliteit. Dat geldt vooral voor de Corolla Touring Sports die specifiek ontwikkeld is voor veeleisende, Europese klanten.


De nieuwe Corolla wordt binnenin gekenmerkt door hoogwaardige techniek en premium comfortvoorzieningen die afhankelijk van de uitvoering standaard of optioneel zijn. Denk aan een premium head-up display, het JBL GreenEdge Premium Sound System, een draadloze telefoonlader en het Toyota Touch Multimedia System.

Lange wielbasis

Een belangrijk voordeel van het nieuwe TNGA-platform is de lagere heuppositie in de voorstoel, wat gepaard gaat met een lager zwaartepunt van de auto en een verbeterde rijpositie voor de bestuurder. Mede dankzij de lange wielbasis van 2.700 mm behoort de beenruimte achterin de Corolla Touring Sports tot de ruimste in zijn klasse en is hij D-segment waardig. De wielbasis is daarmee gelijk aan die van de uitgaande Toyota Avensis.

In het voorjaar van 2019 verwachten we de lancering van de nieuwe Corolla modellen.