Toyota weer meest waardevolle automerk

De merkwaarde van Toyota steeg de afgelopen 12 maanden met maar liefst 21% tot 29,6 miljard dollar. De nummers 2 en 3 van de lijst – BMW (25,7 miljard, + 7%) en Mercedes-Benz (21,5 miljard, + 20%) – kenden ook een stijging, maar de afstand tot de andere merken groeide wel fors.

‘Toyota heeft ideale combinatie kwaliteit en duurzaamheid’

Het onderzoeksbureau BrandZ roemt Toyota om de ‘ideale combinatie’ van kwaliteit en duurzaamheid. Verder looft het de manier waarop Toyota het vertrouwen van de consument terugwon na de terugroepacties in 2009 en 2010.

Zeven uit negen

Het jaarlijkse BrandZ-rapport komt tot stand na een enquête over imago en betrouwbaarheid onder twee miljoen consumenten én na het bestuderen van de jaarcijfers van de bedrijven en de branches. Het eerste rapport werd in 2006 gepubliceerd. Toyota prijkte maar liefst zeven van de negen keer bovenaan op de BrandZ-lijst van meest waardevolle automerken.

Terug naar overzicht