Toyota opnieuw meest waardevolle automerk ter wereld

Geplaatst op 13 oktober 2020 in Toyota/Modelnieuws
Update: 2 december, 2020

Toyota is voor de 17de keer op rij het waardevolste automerk in de lijst ‘Interbrand’s 2020 Best Global Brands Report’. En ook vorig jaar stond Toyota zevende in de overall top 10 die uit andere gerenommeerde merken bestaat als Mercedes-Benz (#8), Coca-Cola (#6), Google (#4), Microsoft (#3) en Amazon (#2). Waardevolste merk overall is Apple met een waarde van 272,3 miljard euro.       

Authenticiteit en betrokkenheid
De rangorde van waardevolste merken wereldwijd wordt bepaald door onder andere de marktwaarde, financiële prestaties, services, rol en kracht van het specifieke merk. En ook de authenticiteit en betrokkenheid spelen een rol bij de bepaling van de eindstand. 

Top 10 merkwaarde automerken 2020

  1. Toyota – 43,5 miljard euro   
  2. Mercedes-Benz – 41,6 miljard euro   
  3. BMW – 33,5 miljard euro 
  4. Honda – 18,2 miljard euro 
  5. Hyundai – 11,9 miljard euro  
  6. Tesla – 10,7 miljard euro 
  7. Ford – 10,5 miljard euro 
  8. Audi – 10,4 miljard euro 
  9. Volkswagen – 10,3 miljard euro 

Porsche – 9,5 miljard euro