AutoWeek: Auris Hybrid beter dan dieselconcurrentie

We kijken eerst even naar de conclusie. Wat direct opvalt is het uitstekende praktijkverbruik van de Auris Hybrid, dat is met 4,5 l/100 km lager dan de twee diesels. Bij de gebruikerskosten scoort de Auris Hybrid een nette score van 4 van de 5 sterren, de rest 3. Bovendien is de restwaardescore hoger: een 8,5 tegenover 8,0.

Welke andere redenen heeft AutoWeek om de Auris Hybrid als winnaar te kiezen?

Hij is veiliger
“De Toyota maakt in deze test dus korte metten met het veiligheidsimago van Volvo.”
“De Toyota remt automatisch bij snelheden tot 80 km/h. De Volvo houdt het bij 50 km/h al voor gezien.” (Pre-Collision System)
“De Peugeot blijkt echter niet te bestellen te zijn met de veiligheidssystemen die in dit segment al gemeengoed zijn geworden. Onbegrijpelijk.”

Hij is zuiniger dan een diesel
“De vraag is of zo’n diesel bij een hoog jaarkilometrage nog steeds een beter alternatief is.”
“Bovendien blijkt dat de twee diesels in deze test niet kunnen opboksen tegen de benzinehybride versie van Toyota.”
“Tegelijk dwingt de perfecte samenwerking tussen benzine- en elektromotor – nog steeds een technisch hoogstandje – respect af.”


De uitrusting krijgt krijgt een dikke 5 sterren

“Alles erop en eraan tegen een goede prijs.”
“De Auris heeft als enige van de drie een automaat aan boord.”
“Toyota heeft het beste infotainmentsysteem. Het systeem werkt niet alleen logischer, maar ook sneller dan dat van de concurrentie.”



Wist je dat als je nu een Auris Hybrid Touring Sports leaset, je maar liefst 5 jaar lang van slechts 14% bijtelling kan genieten?

Proefrit plannen Offerte Bekijk alle info en acties

Terug naar overzicht